Sık Sorulan Sorular
Buradasınız: Anasayfa / Sık Sorulan Sorular
Sık Sorulan Sorular
Firmamız hakkında tüm merak ettiklerinizi aşağıdaki sorular içinde bulabilirsiniz
Çekme karavan mı yoksa motokaravan mı tercih etmeliyim?
Sahip olma maliyeti açısından çekme karavanların tartışılmaz bir üstünlüğü vardır. Çok küçük tear-drop ya da haftasonu karavanı türlerini saymazsak motokaravanlardan çok daha geniş ve konforludurlar. Motokaravanı günlük işlerinizde ve şehir içinde kullanamazsanız ikinci bir araç sahibi olmanız gerekir. Çekme karavanda ikinci bir araca ihtiyaç yoktur. Kamp alanında aracınızdan ayırarak aracınızı bağımsız olarak ulaşımda kullanabilirsiniz. Haftasonu gezilerine ve sık yer değiştirilen uzun soluklu gezilerede çekme karavan uygundur.
Karavan çekebilmek kullanabilmek için ehliyetimi değiştirmem gerekir mi?
750 kg. altındaki çekme karavanları ve 3,5 ton altındaki motokaravanları B sınıfı ehliyetinizle çekebilir / kullanabilirsiniz. Suspendisse enim turpis, dictum sed, iaculis a, condimentum nec, nisi. Morbi mattis ullamcorper velit. Vestibulum fringilla pede sit amet augue. Sed lectus. Etiam vitae tortor.
Çeki demiri ruhsata işlenmeli mi? Aracıma çeki demiri taktırmanın prosedürü ve maliyeti nedir?
Karayolları ve trafik kanunlarına göre karavan ya da römork çekebilmek için aracınızda CE belgeli ve TÜV onaylı markaya ve modele uyumlu çeki demirinin bulunması ve ruhsatta ‘’römork çekebilir’’ ibaresinin bulunması gerekmektedir. Marka ve modele uygun çeki demirinin taktırılması ve en uygun yönlendirme konusunda aracın teknik servisine danışılmalıdır. Çeki demirinin ruhsata işlenebilmesi için onaylı teknik tadilat projesi gereklidir. Proje hazırlamaya makine mühendisleri yetkilidir. Proje işlemleri için trafik müşavirlerinden yardım alınabilir. Proje onaylandıktan sonra muayene süresi dolmamış olsa bile muayeneye girilir ve sonrasında çeki demiri trafik belgesine işlenir. Günümüz koşullarında bu işlemlerin ortalama maliyeti (çeki demiri ve taktırma maliyeti dahil) bizi arayınız.
750 kg. ve üzeri çekme karavan için ayrı bir ruhsat çıkarmak zorunlu mudur?
Karayolları ve Trafik kanunlarına göre 750 kg. üstü çekme karavaların çekicisi olan aracın plaka ve ruhsatına vizeli ayrı bir ruhsatının olması gerekmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken husus ileride karavan ya da çekicisi olan araç ayrı ayrı satılmak istendiğinde karavanın vizesini çekicisinden ayırmak için karavanın tip onay belgesinin isteniyor olmasıdır.
750 kg. ve üzeri karavan çekebilmek için ehliyetimi değiştirmem gerekir mi?
Karayolları ve Trafik kanunlarına göre 750 kg. ve üzeri karavan çekebilmek için D sınıfı ehliyet sahibi olmanız gerekir. 28.04.1997 tarihinden önce alınmış E sınıfı ehliyetiniz varsa bununla da kullanabilirsiniz.
Karavanda uzun süreli yaşam mümkün müdür?
Bu sorunun cevabı sizin ihtiyaçlarınız, beklentileriniz ve karavanınızın donanımıyla ilgilidir. Ancak karavanınız ne kadar donanımlı olursa olsun bir süreden sonra enerji, su, ve atık boşaltma problemleri nedeniyle dışarıya bağımlıdır. Sürekli seyahat halinde olmayan küçük ve ortalama boyutlu karavanlar için ihtiyaçlarınızı ne kadar minimize etseniz de dışarıya bağımlı olmadan geçirebileceğiniz en uzun süre 2-3 gündür. Elektrik, su ve tahliye sistemleri için çözüm bulursanız çok uzun süre karavanda yaşamak mümkündür.
Karavan ile seyahat ancak güzel havalarda mı mümkündür? Karavanımı 4 mevsim kullanabilir miyim?
Yanlış bir izlenim çerçevesinde karavanlar yalnızca yaz tatillerinde uzun soluklu gezilerde kullanılabilirmiş gibi bir hava yaratsa da uygun donanıma sahip olmak kaydıyla 4 mevsim kullanabilirsiniz. Sağlam bir izolasyon, karavanlar için özel geliştirilmiş motordan bağımsız dizel ya da benzinli ısıtıcılar ve uygun enerji kaynağı ile kış aylarında yapacağınız geziler yaz sıcağında yapılanlardan çok daha konforlu ve keyifli olabilir.
Karavanlarda enerji nereden sağlanır? Kısaca Isınma, soğutma, yemek, bulaşık,temiz su ve atık su, duş, tuvalet ihtiyaçları nasıl giderilir?
Enerji: Karavanlarda enerji genellikle araç aküsünden ayrı olan yaşam aküsü tabir edilen akülerden ve LPG sisteminden sağlanır. Yaşam aküleri seyahat anında aracın alternatöründen, kamplarda dışarıdan alınan 220volt AC akımı 12volt DC akıma çeviren redresörden ya da güneş panellerinden şarj edilebilir. Ancak günümüz koşullarında güneş paneli teknolojileri yaşam akülerini tek başına şarj edebilecek ve her koşulda bel bağlanacak niteliklerde değildir. Kapalı havalarda ve gölgelik yerlerde randımanlı çalışmazlar. Güneş panellerinden ancak takviye alınabilir. Çok gerekli olduğu durumlarda akü şarjı ve 220 volt enerji desteği olarak jeneratörlerden de faydalanılır. Jenaratör kullanımının gürültülü ve elde edilen enerjinin pahalı olması nedeniyle jenaratörler pratikte çok fazla tercih edilen bir yöntem değildir. Isınma: Isınma aracın motorundan bağımsız çalışan dizel ya da benzinli webasto ve eberspacher türü ya da LPG ile çalışan trumatic türü ısıtıcılarla sağlanır. Buzdolabı: Buzdolabı için çeşitli alternatifler mevcuttur. Normal 220 volt elektrikle çalışan büro tipi buzdolapları dışarıdan alınacak 220 volt AC akımla ya da akülerden gelen 12volt DC akımı 220 volt AC akıma çeviren inverter vasıtasıyla çalıştırılabileceği gibi direk aküden aldığı 12 volt DC akımla çalışan kompresörlü buzdolapları ya da 12 volt DC, 220volt AC ve aynı zamanda LPG ile çalışan 3 sistem buzdolapları da kullanılabilir. 3 sistem buzdolapları içerisindeki amonyak gazının ısıtılınca soğuması prensibinden hareketle çalışır. LPG ile kullanımında küçük bir pilot alev vasıtasıyla ısıtılır. 3 sistem buzdolapları kompresörlü tipler kadar performanslı olmasalar da elektrik enerjisi tasarrufu nedeniyle çok faydalıdırlar. Ocak: Karavanlarda genelde ankastre tipi küçük boyutlu LPG ile çalışan ocaklar kullanılır. Yerinizin uygunluğuna göre 12 ya da 2 kg.’lık tüplere bağlanabilir. Aynı zamanda 3 sistem buzdolabı ve LPG ile çalışan Trumatik tipi ısıtıcınız varsa 12 kg.’lık tüp tavsiye edilir. Su sistemleri: Su depolarının büyüklüğü aracın boyutuna ve ihtiyaca bağlı olarak 20 lt.’den 200lt.’ye kadar değişebilir. Su depodan dalgıç pompa ve bunu tahrikleyen elektrikli musluk ya da direk olarak hidrofor vasıtasıyla çekilir. Atık su depoları da temiz su deposunun kapasitesiyle orantılı olarak hesaplanmalıdır. Tuvalet: Tuvalet sorunu için en pratik çözüm portatif kamp tuvaletleridir. Dışarıdan bakıldığında çok sevimli görünmese de koku ve sızdırmazlık özellikleri tatmin edicidir. Uygun kimyasallarla hijyen kurallarına dikkat edilerek sorunsuzca kullanılabilir. Yeriniz ve bütçeniz uygunsa dıştan kasetli sabit karavan tuvaletleri de tercih edilebilir. Ayrılabilir iki parçadan oluşan kamp tuvaletleri ve kaseti dışarıdan çıkarılabilen sabit karavan tuvaletleri kampinglerdeki özel boşaltma yerlerine ya da tuvaletlere sorunsuzca boşaltılabilir. Ülkemizde son yıllarda görülmeye başlanan sabit tanklı yat tipi tuvaletler karavan kullanımı için uygun değildir. Bu tip tuvaletler aynı zamanda çok miktarda atığı doğaya, yol kenarlarına boşaltma zorunluluğu nedeniyle etik değildir. Yatlarda olduğu gibi depoya vidanjör girişi uygulaması düşünülebilir ancak ne kadar pratik olacağı tartışmalıdır. Ayrıca vidanjör türü özel bir boşaltma sistemi yoksa kampinglerde dolduğunda büyük sorunla karşılaşılır. Sıcak su sistemleri ve duş: Karavanda duş alma fikri her ne kadar kulağa hoş gelse de kısıtlı su ve sıcak su bir de üzerine küçük bir kabin eklenince ne yazık ki çok da pratik olmamaktadır. Karavanda tüm donanım bulunsa bile genel uygulama bu ihtiyacın kampinglerde ya da sıcak havalarda aracın dışına çekilecek bir dış duş hattıyla giderilmeye çalışılmasıdır. Yine de yeriniz ve bütçeniz uygunsa boiler denilen LPG ya da elektrikle çalışan karavanlar için özel olarak tasarlanmış sıcak su sistemleri mevcuttur. Duş kabinleri ve sıcak duş imkanı; Özellikle kamp dışı konaklamalarda, kampingde konaklanılmasına rağmen sıcak suyun yeterince ısınmadığı ara mevsimlerde ya da bulutlu ve yağmurlu günlerde, kampinglerde yaz aylarında konaklanmakla birlikte duşların çok yoğun olduğu zamanlarda ve kamp duşlarının hijyen dışı olarak görüldüğü yer ve zamanlarda çok faydalı olabilmektedir. Klima: Genel soğutmanın en pahalı enerji olması nedeniyle karavanlardaki en maliyetli sistemler klima sistemleridir. 12volt DC akımla çalışan klimalar en pahalı karavan aksesuarlarıdır. Ayrıca enerji ihtiyaçları yüksektir. Yaşamsal ihtiyaç olduğunu düşünüyorsanız pahalı da olsa çözümleri mevcuttur. Ayrıca yalnızca dışarıdan elektrik alacağınız durumlarda kullanılmak üzere küçük boyutlu ev tipi klimalar da kullanılabilir.
Detaylı Bilgi İçin Bizi Arayın